Poradnia neurochirurgiczna

Neurochirurgia (chirurgia układu nerwowego) to dziedzina medycyny zajmująca się diagnostyką i leczeniem operacyjnym wielu patologii układu nerwowego.

W spektrum neurochirurgii znajdują się:

•  leczenie guzów centralnego i obwodowego układu nerwowego,
  •  ciężkich dyskopatii,
  •  przepuklin jądra miażdżystego,
  •  urazów kręgosłupa i mózgu (Neurotraumatologia),
  •  uszkodzeń rdzenia kręgowego.

Jest to specjalność wymagająca szczególnej precyzji, rozwagi w podejmowaniu leczenia operacyjnego oraz wzięcia pod uwagę wielu indywidualnych czynników wpływających na proces terapeutyczny.

DIAGNOSTYKA

W leczeniu neurochirurgicznym stosuje się metody diagnostyczne umożliwiające badanie układu nerwowego w tym

•  magnetyczny rezonans jądrowy,
  •  tomografię komputerową,
  •  zdjęcia przeglądowe i czynnościowe,
  •  scyntygrafię,
  •  PET.

ZABIEGI OPERACYJNE

Zakres chorób leczonych operacyjnie:

•  urazy wewnątrzczaszkowe oraz urazy kości czaszki z ich plastyczną rekonstrukcją,
  •  urazy kręgosłupa we wszystkich jego odcinkach z zastosowaniem syntetycznych lub tytanowych implantów,
  •  pierwotne i wtórne guzy nowotworowe( guzy przerzutowe do mózgu i kręgosłupa),
  •  dyskopatie szyjne i lędźwiowo-krzyżowe,
  •  zmiany zwyrodnieniowe odcinka szyjnego i lędźwiowego kręgosłupa,
  •  embolizacje i klipsowanie malformacji naczyniowych zapobiegające krwotokom mózgowym,
  •  stereotaktyczne biopsje zmian nowotworowych mózgu,
  •  urazy i przewlekłe schorzenia nerwów obwodowych.

ZABIEGI ENDOSKOPOWE

Dyskopatia to choroba krążka międzykręgowego (struktury oddzielającej dwa sąsiednie trzony kręgowe) polegająca na jego degeneracji lub uszkodzenia podczas urazu.

Najczęściej do zmian dochodzi w odcinku szyjnym i lędźwiowym kręgosłupa.

Krążek międzykręgowy zbudowany jest z jądra miażdżystego i pierścienia włóknistego. Na skutek obciążania jądro miażdżyste uwypukla się tworząc przepuklinę co zwęża kanał kręgowy lub kanały korzeni rdzeniowych.

Objawem choroby jest ostry ból w odcinka szyjnego lub krzyżowego kręgosłupa,  promieniujący do kończyn, niedowład w zakresie ruchomości kończyn.

POZOSTAŁE ZABIEGI

Wskazania do interwencji neurochirurgicznej można podzielić na bezwzględne i względne.

Operacja jest konieczna, gdy:

•  przepuklina jądra miażdżystego jest masywna i powoduje zespół ogona końskiego (niedowład i zaburzenia zwieraczy),
  •  występują silne bóle korzeniowe (bóle promieniujące do kończyny uniemożliwiające normalne codzienne czynności życiowe),
  •  występuje niedowład mięśni np. opadanie stopy, osłabienie sprawności ręki, zaniki mięśni.

W Centrum Medycznym Jurajska zajmujemy się kompleksowym leczeniem neurochirurgicznym, od konsultacji, przez niezbędne badania, wykonanie zabiegu az po opiekę pozabiegową.

W Naszej placówce pacjentami zajmuje się

lek. med. Andrzej Bojda

Umów się na wizytę i w komfortowych warunkach oraz w miłej atmosferze sprawdź, jak możemy Ci pomóc.

>KLIKNIJ TUTAJ!<