Poradnia neurologiczna

Neurologia to niezwykle wymagająca dziedzina medycyny, dlatego specjaliści pracujący w naszej Klinice mają potwierdzone wieloletnie doświadczenie w zajmowaniu się schorzeniami układu nerwowego.

Do najczęstszych chorób układu nerwowego należą:

•  zakażenia układu nerwowego,
  •  choroby naczyniowe,
  •  neuropatie obwodowe,
  •  zaburzenia ruchowe,
  •  zaburzenia snu,
  •  migreny.

Każda z nich wymaga diagnozy lekarza specjalisty i dostosowania indywidualnego planu leczenia.

W Centrum Medycznym Jurajska gwarantujemy profesjonalną diagnozę i odpowiednio dobrane leczenie w pełni komfortowych warunkach.

Zakres leczenia obejmuje:

•  kwalifikacja i kierowanie na badania neuroobrazowe (MR i TK głowy, TK głowy z kontrastem, MR, TK, RTG kręgosłupa, badania angiograficzne: Angio TK, Angio-MRI),
  •  wystawianie skierowań na badania EEG, EMG, USG/UDP naczyń domózgowych, ENG, badania w kierunku boreliozy,
  •  profilaktyka wtórna, dalsze leczenie farmakologiczne i kontynuacja rehabilitacji po udarach mózgowych (niedokrwiennych i krwotocznych),
  •  leczenie i profilaktyka pierwotna udaru mózgu u pacjentów z Przemijającym Zaburzeniem Krążenia Mózgowego (TIA) oraz niewydolnością kręgowo – podstawną,
  •  bóle głowy (migrena, napięciowy ból głowy, klasterowe bóle głowy),
  •  diagnostyka i leczenie zawrotów głowy i zaburzeń równowagi,
  •  diagnostyka napadów padaczkowych, leczenie padaczki,
  •  prowadzenie pacjentów z chorobami zwyrodnieniowymi OUN takich jak zespoły otępienne (choroba Alzheimera) oraz leczenie innych typów otępienia,
  •  leczenie chorób układu pozapiramidowego - choroba Parkinsona i Zespoły Parkinsonowskie
  •  drżenie samoistne,
  •  dystonie ogniskowe,
  •  zespół niespokojnych nóg,
  •  diagnostyka i leczenie chorób złącza nerwowo-mięsniowego (miastenia) oraz chorób obwodowego układu nerwowego (mononeuropatia, polineuropatia, CIDP, choroby przewlekłe oraz obwodowe uszkodzenia  nerwów czaszkowych),
  •  ostre i przewlekłe bóle kręgosłupa. Choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa. Ostre zespoły korzeniowe (rwa kulszowa, udowa, barkowa),
  •  leczenie farmakologiczne i rehabilitacyjne,
  •  leczenie zaburzeń nerwicowych.