Leczenie bruksizmu – choroba okluzyjna

Dlaczego tracimy zęby?

Istnieją 2 powody utraty przez nas zębów:

• bakterie – które powodują rozwój próchnicy zębów oraz rozwój choroby przyzębia,
  • przeciążenia i starcia.

Aby rozpoznać, zdiagnozować i leczyć chorobę okluzyjną trzeba mieć specjalistyczną wiedzę z zakresu tzw. okluzji. W Centrum Medycznym Jurajska każdy pacjent jest diagnozowany i leczony w taki sposób, aby jego zęby służyły mu bez żadnych problemów do końca życia.

Czym jest choroba okluzyjna?

Jest to zaburzenie funkcji narządu żucia czyli zaburzenie  działania zębów, mięśni i stawów skroniowo-żuchwowych , która powoduje w nim nierównowagę i doprowadza do jego destrukcji.

Objawami choroby okluzyjnej są:

• starcia, przemieszczenia i ruchomość zębów,
  • nadmierne napięcie mięśni żucia powodujące przewlekłe bóle głowy, zmęczenie mięśni podczas żucia twardych posiłków, żucia gumy,
  • pęknięcia guzków zębów, odkruszanie się porcelany z uzupełnień protetycznych,
  • ból zęba na nagryzanie,
  • nadwrażliwość zębów.

Jeżeli rozpoczniemy leczenie we wczesnym stadium choroby, rozległość leczenia i jego koszty będą ograniczone.

Pozostawienie pacjenta bez leczenia i pozwolenie na rozwój choroby narazi pacjenta w przyszłości na znaczne zwiększenie kosztów leczenia w związku z potrzebą całkowitej rehabilitacji narządu żucia.

W jaki sposób rozpoznajemy oraz diagnozujemy Bruksizm i Chorobę Okluzyjną?

Pacjent Kliniki Jurajskiej podczas pierwszej wizyty diagnozowany jest wstępnie pod kątem objawów Choroby Okluzyjnej. Jeśli stwierdzimy takie objawy (starcie, przemieszczanie lub ruchomość zębów) konieczne jest wykonanie skanu zębów z wizualizację punktów kontaktów zębów u danego pacjenta oraz m.in. 20 zdjęć twarzy i zębów pacjenta w różnych sytuacjach. Co pozwala nam nie tylko na wykrycie ewentualnych problemów zębowych, ale również na pełną analizę estetyczną.

Dodatkowymi elementami badania są: łączona diagnostyka rentgenowska i tomografia komputerowa, badania w powiększeniu z wykorzystaniem mikroskopów, badanie periodontologiczne oraz badanie stawów skroniowo-żuchwowych.

Po zebraniu wszystkich danych zespół lekarzy tworzy kompleksowy plan leczenia. Na kolejnej wizycie plan ten przedstawiany jest pacjentowi i omawiane są różne opcje leczenia (szynoterapia, fizjoterapia, odtworzenie brakujących tkanek protetycznie, leczenie ortodontyczne).

Jeżeli dentysta rozpozna chorobę okluzyjną na jej wczesnym etapie, często wystarczy mało inwazyjna ekwilibracja, czyli dopasowanie do siebie zębów szczęki i żuchwy, np. poprzez ich delikatne zeszlifowanie, wymianę koron lub leczenie ortodontyczne.

Umów się na konsultację stomatologiczną u naszych specjalistów i w komfortowych warunkach oraz w miłej atmosferze sprawdź, jak możemy Ci pomóc.

>KLIKNIJ TUTAJ!<