Leczenie bruksizmu – choroba okluzyjna

Dlaczego tracimy zęby?

Istnieją 2 powody utraty przez nas zębów:

• bakterie – które powodują rozwój próchnicy zębów oraz rozwój choroby przyzębia,
  • przeciążenia i starcia.

Aby rozpoznać, zdiagnozować i leczyć chorobę okluzyjną trzeba mieć specjalistyczną wiedzę z zakresu tzw. okluzji. W Klinice Jurajskiej każdy pacjent jest diagnozowany i leczony w taki sposób, aby jego zęby służyły mu bez żadnych problemów do końca życia.

Czym jest choroba okluzyjna?

Jest to zaburzenie funkcji narządu żucia czyli zaburzenie  działania zębów, mięśni i stawów skroniowo-żuchwowych , która powoduje w nim nierównowagę i doprowadza do jego destrukcji.

Objawami choroby okluzyjnej są:

• starcia, przemieszczenia i ruchomość zębów,
  • nadmierne napięcie mięśni żucia powodujące przewlekłe bóle głowy, zmęczenie mięśni podczas żucia twardych posiłków, żucia gumy,
  • pęknięcia guzków zębów, odkruszanie się porcelany z uzupełnień protetycznych,
  • ból zęba na nagryzanie,
  • nadwrażliwość zębów.

Jeżeli rozpoczniemy leczenie we wczesnym stadium choroby, rozległość leczenia i jego koszty będą ograniczone.

Pozostawienie pacjenta bez leczenia i pozwolenie na rozwój choroby narazi pacjenta w przyszłości na znaczne zwiększenie kosztów leczenia w związku z potrzebą całkowitej rehabilitacji narządu żucia.

W jaki sposób rozpoznajemy oraz diagnozujemy Bruksizm i Chorobę Okluzyjną?

Pacjent Kliniki Jurajskiej podczas pierwszej wizyty diagnozowany jest wstępnie pod kątem objawów Choroby Okluzyjnej. Jeśli stwierdzimy takie objawy (starcie, przemieszczanie lub ruchomość zębów) konieczne jest wykonanie skanu zębów z wizualizację punktów kontaktów zębów u danego pacjenta oraz m.in. 20 zdjęć twarzy i zębów pacjenta w różnych sytuacjach. Co pozwala nam nie tylko na wykrycie ewentualnych problemów zębowych, ale również na pełną analizę estetyczną.

Dodatkowymi elementami badania są: łączona diagnostyka rentgenowska i tomografia komputerowa, badania w powiększeniu z wykorzystaniem mikroskopów, badanie periodontologiczne oraz badanie stawów skroniowo-żuchwowych.

Po zebraniu wszystkich danych zespół lekarzy tworzy kompleksowy plan leczenia. Na kolejnej wizycie plan ten przedstawiany jest pacjentowi i omawiane są różne opcje leczenia ( szynoterapia, fizjoterapia, odtworzenie brakujących tkanek protetycznie, leczenie ortodontyczne).

Jeżeli dentysta rozpozna chorobę okluzyjną na jej wczesnym etapie, często wystarczy mało inwazyjna ekwilibracja, czyli dopasowanie do siebie zębów szczęki i żuchwy, np. poprzez ich delikatne zeszlifowanie, wymianę koron lub leczenie ortodontyczne.

Umów się na konsutlację stomatologiczną u naszych specjalistów i w komfortowych warunkach oraz w miłej atmosferze sprawdź, jak możemy Ci pomóc.

>KLIKNIJ TUTAJ!<