Periodontologia czyli leczenie przyzębia

Periodontologia to dział stomatologii, zajmujący się profilaktyką, diagnostyką oraz leczeniem chorób przyzębia.

Najgroźniejsze objawy choroby przyzębia to krwawiące dziąsła i niestabilne zęby.

Aby zapobiec ostatecznej utracie zębów, rekomendujemy każdemu pacjentowi regularne – raz na 6 miesięcy – usuwanie kamienia nazębnego, osadów i płytki bakteryjnej (tzw. skaling i piaskowanie zębów) u higienistki oraz przeglądy stanu dziąseł u eksperta periodontologii. Wczesna diagnoza choroby przyzębia i proste zabiegi, mogą zapobiec dalszym kłopotom.

W sytuacji jednak gdy pacjent ma już zaawansowaną chorobę przyzębia, wykonujemy bardziej rozbudowane zabiegi, np: czyszczenie kieszonek okołozębowych – kiretaż lub ozonoterapię, laseroterapie.

Pacjentom z odsłoniętymi szyjkami zębów wykonujemy również zabiegi wydłużania linii dziąseł (plastyka tkanek miękkich- gingiwektomia oraz gingiwoplastyka).

Gdy dochodzi do nieuniknionej utraty zębów, będących skutkiem nieleczonych chorób przyzębia, najlepszym rozwiązaniem dostępnym w dzisiejszej stomatologii jest wszczepienie implantów zębowych. Pozwalają one odzyskać nie tylko piękny uśmiech, lecz zapobiegają również dalszemu zanikowi dziąseł i kości, co znacząco poprawia też sytuację pozostałych, naturalnych zębów.

Jakie są objawy choroby przyzębia?

Jest kilka symptomów, które możemy zdiagnozować samodzielnie w domu, które będą świadczyły o chorobie przyzębia.

Jeżeli rozpoznajesz u siebie, któreś z wymienionych poniżej dolegliwości, skonsultuj się ze stomatologiem, aby w porę rozpocząć leczenie oraz podjąć odpowiednie działania profilaktyczne:

• nieprzyjemny zapach z ust,
  • krwawienie dziąseł,
  • zaczerwienienie lub obrzęk dziąseł,
  • odsłanianie szyjek zębów,
  • wydłużanie koron zębów,
  • rozchwiane zęby,
  • nadwrażliwość na temperaturę.

Jeżeli rozpoznajesz u siebie, któreś z wymienionych poniżej dolegliwości, skonsultuj się ze stomatologiem, aby w porę rozpocząć leczenie oraz podjąć odpowiednie działania profilaktyczne.

Umów się na wizytę i w komfortowych warunkach oraz w miłej atmosferze sprawdź,

jak możemy Ci pomóc.

>KLIKNIJ TUTAJ!<